Tillägnat Emelie

image161
I helgen blev det party me Moa, AGAIN. Moa och min diskission gick igår: "Varför är det så gott med mat? och "Varför är det så kul att festa?" Onyttigare personer får man väl leta efter. Eller va säger du bajbi. Mc donalds/Max 24/7. Resultat, flås efter 2 minuters gång och guinnies rekord-varning i dagligt kaloriintag.
Jag träna igår för första gången på länge. Idag sitter jag, som en ren uppenbarelse i min sletna datastol och utsrålar noll energi. Med andra ord, man får anstränga sig en aning för att kunna urskilja min ögonvita idag. Helt svullen och trött.

Ifredags träffa jag Eva. Gick och käka lite på Olearys. Det va trevligt. Sen gick vi därifrån .(ordagrant) Behöver inte berätta mer. Vi två klantskallar slutar aldrig överaska.

Sen som sagt blev det ju utgång me Moa på lördagen. Började med en förfest i en studentlya. Behagligast där va väl att man från vindsvånignen såg enda bort till mc donalds-skylten, tyckte jag och moa. Och smed planer inför nattkäket.
 Kvällen blev en höjdare och glädjen stog i taket.... Ända tills Moa och jag ville ifrån Hugo till otten då Moa på den långa färden dit lyckades bli påsprungen av nån i 120km/h och trodde hennes käke flög bort enda till kaktusparken. Men det va som tur var inte så illa. Bara nästan.



Nu en uppdatering på modefronten ala Emelie som läst en hel Elle för första gången:
"Tack för lånet Gummsan!
Nu kan jag allt om vintage och heute counture!
Är redo för en afrika/etnoinspererad höst med inslag av mystiskt svart, senapsgult, nedhasade mormorsstrumpor och ledord som Art Déco, skalplagg och matta grundfärger uppblandat med spännande högblanka lackdetaljer för den som vågar!
Lav ya! /Fashionista nr 1"

Som sagt, mer ironsikt människa får man leta efter!!

Right back at ya!

Säsongens habegär är helt klart Giorgio Armanis sommarskapelse Mediterranean palette 800 kroner för att image162förlänga solbrännan.
En annan sak du glömt Emelie är orientalismen som nu inspererar modevärlden med knallfärger, draperingar och konstfulla mönster. Det bjuder på tunikor, haremsbyxor, kimonokappor, gnistrande juveler, knallfärger, metallskimmer, transparens, pälsbräm och fjäderdekoration! Något man inte får missa!
Glöm heller inte att skaffa dig en MC-jacka...ett plagg som bla hyllas av Jean Paul Gaultier i höst.

Lav ya tooo bejbii /Fashionista nr 2

Kommentarer
Postat av: Moa

Lina vi är fan ett folk för sig.. LAV YOU

2007-08-31 @ 10:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0