Koh Samui

Hej!

Nu ar vi pa Koh Samui (ni tanker Koh hit och Koh dit, same shit) Och nej, det e faktiskt ganska stor skillnad. Har ar det mycket storre, mycket mer folk och forsaljarna har ar till och med jobbigare an dom i Phatong. Alla sprutar ur sig flygblad och vill att man ska besoka deras skitrestaurnager och forsaljarna, sarskilt dom som vill salja skraddarsydda kavajer ar sa javla pastridiga. Fattar inte hur dom orkar. Men vi skiter i dom har har det sa himla bra anda.

Innan vi akte fran Koh Tao sa var vi pa Cabare' med massa transer som upptradde. Det var roligt att se. Danne satt pa helspann i slutet nar dom skulle plocka folk fran publiken, han satt verkligen och kolla ner i bordet, vilket slutade med att det narmsta han fick komma en transa var nar en lite fling uppstod mellan han och den tjockaste och fulaste av dem alla som peka pa honom och slicka sig runt munnen nar dom gick runt och skulle ha dricks. Grrrr...

Sen hann vid med att aka jet ski ocksa. Skitkul men halvt panikartat. Sa himla fort det gar! Sen hande ju en lite insident ocksa nar Danne skulle svange direkt efter en fiskebat (som vi antog va typ taxibat som alla andra dar) och fastnar i thaigubbens fiskelina och han blir rasande och skriker pa oss som om han ville doda oss. Vi markte ju inte att vi hade akt in i den direkt heller. Kunde gatt illa konstaterade vi nar vi hoppat i land. Lina: '"det har kan jag inte skriva i bloggen sa mamma far en hjartinfarkt" Danne: "Joo snalla, sa skriver du att om vi fortsatt akt utan att marka nagot hade fiskelinan tillslut dragits at och draget kommit farandes och slitit upp vara struphuvuden..."
HAHAHAHAAHA, dar fick du mamma.

Sen dagen innan vi skulle aka hit till Koh Samui sa var det fotbollsmatch som borja kl 1 pa natten som Danne ville se. Jag va astrott hela dagen och undrade hur jag skulle lyckas halla mig vaken enda till kl 3 pa natten, da matchen slutade. Bestamde mig for att hava i mig 2 sma flaskor thailandsk red bull typ. Och jag VARNAR er. Drick aldrig den! Det slutade med att jag lag vaken hela natten men tinningarna fulla av pulserande blod som jag kande av och trodde att huvudet skulle flyga i luften, eller fa en hjarnblodning i ren hypokondripanik! I typ 3 timmar fick jag sta ut. Jag antar att det fanns ett syfte med att flaskorna var sa himla sma...haha!

Idag har pa Koh Samui var vi i en Safaripark och red elefant kolla pa elefantshow, apshow och krokodilshow. Det var hur kul som helst att rida elefant!!! Fick kliva av sjalva sittbanken pa elefanten och sitta pa huvet. Sen innan vi akte hem holl vi i en liten tiger och leopardunge. Skitsota!

Imorn ska vi steka pa stranden for i overmorn aker vi till Bangkok!

Pusss

P.s Thank God det finns Mc Donalds har! =D

Bilder

Halloj!

Nu har vi varit har pa Koh Tao 6 dagar och planerar att stanna ungefar 4, 5 dagar till. Trivs som fisken i vattnet! :p
Forutom att sola och bada varje dag sa har vi hunnit me lite annat. I forrgar tog vi en liten trip me bat till en o som heter Nah yang som ligger typ 10 min me bat har ifran. Det ar ett snorkelparadis me korallrev och turkost vatten. Vi va dar i tre timmar och gick upp till nastan toppen av on och fotade vora stekta flask-kroppar. Sen solade vi och badade och at glass. Mkt dyrare har an pa Koh Tao! Dom vet val att dom kan ta betalt. Tva glassar for 40 svenska kronor...fy skams!

Nar vi kom tillbaka till Koh Tao hyrde vi en vaspa for att aka till dom lite storre gatorna dar vi hoppade av fargan. Dar shoppade vi lite och sedan lite senare pa kvallen akte vi upp till bargen och at pa en jattefin restaurang som hade jattefin utsikt. Det var visserligen morkt sa sag typ bara sma lysen fran batarna ute pa vattnet. Men man kunde rakna ut att vi var valdigt hogt upp. Satt precis vid kanten av terassen. Vi bestallde in fisk for andra gangen pa resan men den har gangen ingen bekant  fisk som lax (som vi at pa alla hjartans dag) utan en "white snapper" som resulterade i att vi fick in en hel fisk pa tallriken, till Dannes stora besvikelse. Han blev mycket acklad! Men besvikelsen forsvann ratt snabbt nar det visade sig att det smaka gott! Bara det att vi fick sitta och pilla i fiskens inre i morkret och var radda att fa med nat olampligt pa gaffeln..
Vi bestamde oss for att ata frukost pa samma restaurang dagen efter sa vi kunde se harligheten i dagsljus. Det var mkt stimulerande. Har kort pa det har nedanfor.

Sen kom den stora dagen da var allas kara Timbuktu, Tingsek och Chords skulle spela. Vi gick till den svenska baren dar de skulle spela vid halv 7 och drack sa det spruta om det. Klockan gick. Vi satt i sanden pa en arabisk matta i 1-2-3 timmar. Drack och drack, och drack lite till...vantade och borjade bli smatt irriterade pa dj:n som hela tiden upprepade pa grov engelska, "are you ready for Timbuktu people!"...tillslut efter ungefar 3,5 timmars vantan kom uppenbarelsen och det blev en harlig stamning, alla sjong me. (forutom jag som kan typ en enda lat, haha) Pratade lite med ett par fran lulea som var valdigt trevliga. Dom skulle aka runt till Malaysia och Vetnamn och massa i 4 manader...varan manad kandes da som en fjart i rymden. Men vi blir rejalt glada da vi tanker pa att vi har mycket mer an halften kvar..=)

Idag ar forsta mulna dagen. Ratt skont med tanke pa att det ar typ enda dagen vi inte planerat att gora nat speciellt och att jag typ brant sonder mina smalben...haha.

Nasta gang vi hors ar vi nog i Koh Samui.

Saknar alla mina vanner, skulle vart sa kul om alla va har!!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Koh Tao

Hej kara vanner!

Nu befinner vi oss pa koh tao och det gar knappt beskriva hur underbart det ar har. Alla restauranger och barer ligger precis vid vattnet och igar kvall at vi mat vid strandkanten under en palm. Sa mysigt!
Det blev tva langa resdagar (lite ovantat) till koh tao. Fick sova en natt, visserligen pa ett mkt fint hotell, pa koh samui.

Sista dan i patong traffa vi emelie och joel! Heeelt sjukt! Vi gick rakt emot dom pa tom gata typ...
Sa vi satte oss och drack och rokte lite vattenpipa med dom for att sedan bege oss ut i "transnatten". Haha, transor pa varende utestalle!

Har kommer lite blandade bilder. Det ar nagra av alla dom kort vi har hunnit ta. Blir ingen vidare beskriving till korten me tanke pa hur seeeegt det har internet va. Men det e fran flygplatsen, patong, koh samui och koh tao.

Puss pa er!!

Phuket Thailand

Hej Allihopa!

Nu befinner vi oss pa andra sidan jordklotet!
Vi har det jattebra...Ar nu inne pa var andra dag pa Phuket i Patong. Sover pa ett hotell 2 min fran stranden och har nara till "statusgatan" bunglan road.

Flygresan gick jattebra och vi lyckades sova iaf nagra timmar. Va ju tvugna att va vakna nar maten rullades fram...vilka vrak vi var..haha! En rolig grej var att vi hade norra europas jobbigaste/gnalligaste tant till hoger om oss som tog massa mat av matvagnarna i farten och fragade alla flygvardinnor massa fragor hela tiden, bla vilket flygbolag hon akte med efter att vi landat i helsingfors, som om det hade andrats. Och gnallde pa att det droppa fran luftkonditioneringen...haha, danne blev sa trott och irriterad pa henne!

An sa lange har vi bara strosat omkring pa alla gator me marknader, solat, badat och atit mackor me tornfisksallad. (sjuuukt goda).
Idag tog vi en 15 minuters trip till karon beach. Det var en jattelang och fin strand.
Maten vi atit hitills har vart jattegod. Har inte stott pa nat osmakligt an sa lange! At en jattegod sallad forsta dagen har. Alskar att dom har massa frukt i alla sallader. Och russin i den jag at ocksa...namnam!
Rakade dock precis nyss hava i mig en smoothie med massa krossad is i...oops. Far se om magen hanger me...

Imorn har vi bokat buss och bat till koh samui dit vi ska for att sedan direkt ta oss till koh tao dar vi ska stanna en vecka ungefar. Tar 5 timmar me minibuss och aker halv 8 pa morgonen...men det ska vi nog klara oss igenom. Bara Danne som fruktar att han ska behova utsta den langa farden utan mat och toapauser. Men jag lugna honom och sa att vi kunde kopa med oss macka fran subway ikvall o lagga i kylen sa har han sin frukost...
Det ar sa konstigt, jag ar typ aldrig hungrig och har fortfarande inte utfort nr. 2. Medan Danne ar precis tvart om. Ater och bajsar hela tiden..haha!
Jag har smorjt in mig sa in i norden sa har inte brant mig nat. Har bara fat en fin ljusbrun farg...Ska fortsatta med spf 20 den forsta veckan sa det inte slutar med kraftbranna som jag sa manga andra ganger rakat ut for.

Ingen big spending an sa lange. Har gjort en farsaljare pa stranden glad nar jag igar kopte ett fint overkast i siden. Pruta ner det fran 2500 baht till 600...Alltsa 120 kr istallet for 500! Imponerande huh!?..haha.
Sen har vi kopt armband och tva dryga nyckelringar.

Inga bilder an men det kommer! Fattar inte hur man ska gora har.

Ha det sa skont i ovadret som ar pa vag enligt aftonbladet ;p