Sämre sämst nyår

image522

Det nya året firades in av mig och Jennifer. I tron på en för en gångs skull kul nyårsafton hade min älskade Jennifer dukat upp för två hemma i hennes lilla lya. Såg nästan ut som vi gift oss. Jag stog för rosorna tål att tilläggas. Fysatan va klockrent dom matchade.

Kvällen till ära skulle vi laga en rätt som Emelie rekomenderat. Fläskfilé och en sås med konjak i blev det. Som vanligt fick ju Jennifer stå för matlagningen. Jag tycker ju det är så jäkla tråkigt att laga mat. Och sen så kan jag det ju inte heller. Det räcker med att jag kollar på. Och det uppskattas nog också...I brist på efterätt så fixade Jennifer nåt heör iögonkastande. Kolla in ostbågarna som ligger btw...
image523image537

Efter mat, dryck och dans på egen hand flumma vi vidare till strad hotell. Där stog väl tiden i princip still och efter att ha kommit underfund med det lite väl sent gick vi och ställde oss utanför palace för att frysa häcken av oss och sedan gå hem där vi däcka på en millisekund så fort huvudet nudda kudden....Ja fråga mig inte. Men allt jag vet är att det inte går att ha ett roligt nyår. Om man inte är i fjällen eller nåt sånt äckligt skidacktigt pjosk.
Dan efter var däremot TUSEN ggr roligare. Mkt pga av att jag är så lättroad när jag är bakis. Men också för att vi kände oss så fruktansvärt eländiga. Det var helt blött i soffan där jag hade sovit. Jennifer trodde jag hade pissat på mig. Och jag blev lite rädd där ett tag. Så full var jag väl inte? Det var ju endå Jen som var värst. (och kanske därför jag själv kände mig så himla nykter) Men jag hade iaf lyckats somna med ett glas vatten i handen, och dessutom klarat av ett 30 minuter långtsamtal med Emelie i sömnen (som jag inte hade nån aning om innan hon ringde och berätta) Scaaary..Jag pratade i sömnen!
Jaja...vi hade iaf en mysig nyårsdag med mc donalds, Ivanhoe och styr i tvättstugan.

På väg till mc donalds...och våra rosor befann sig väl i samma skick som vi..






Sen måste jag ju berätta om mina fynd jag gjorde sist på myrorna. Jag och Jenta gick dit nån gång förra veckan tror jag det va. Hitta bla den vita tröjan och skärpet jag hade nyår. Och dessutom, en soffa! Wii. Värsta impulsköpet. Kostade visserligen bara 500, men endå. Så det blev ut med min 6 år gamla och in med den "nya". Jag älskar den. Tror dock den kommer göra sig finare när jag nån gång flyttar hemifrån. Den gör sig inte riktigt till min gula barndomstapet(!)
image546
personerna i ramen är ett gamalt kort på mina päron


Sen så va det ju dags att börja jobba igår. Lite ångestladdat var det ju. Och idag har jag varit hemma. Är förkyld (för första gången i mitt liv känns det som). Imorn ska jag däremot tillbaks. Sen blir det frisören efteråt. Jag sla klippa lugg!!!! Jag måste få en drastisk förändring känner jag. Och det är en lugg för mig. Hoppas detblir bra. Annars avlider jag.

Hmm va har mer hänt som jag missat. Måste passa på att skriva av mig när jag endå har tid. Jo jag och Emelie var ju i Linköping i fredags. Och shoppade låss. Jag köpte ett par spandex leggings som enligt mig och Emelie är blå, och enligt Jennifer är lila. Aja, får se om dom kommer till användning nån gång...haha! Sen en fin tunn blus på hm, halsband, sport-bh och en tröja på vila. Emelie lyckades hitta en nyårsblåsa.
Tog ett mkt hett kort på mig, tycker ni inte mina inköp passar ihop? asg*
image545

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0