Ta en kaka också om du vill

Hallåå hallååå

Här sitter jag och skrattar eländigt åt mig själv. Är så sjukt rastlös. Fast inte lika mkt som tidigare idag. image673
Vaknade i en soffa på stockholmsvägen klockan halv 10 imorse. Skulle lätt kunnat ställa upp i världsmästerskapen i huvudvärk. Inte lite uttorkad jag va efter en kul kväll med bl.a Eva på Palace och Hugo. 
Nej ni läste inte fel. Jag hade rätt kul på Palace. Sen att kvällen slutade med Hugo var för en gångs skull inte min förtjänst utan Eva som trångt skulle dit av olika anledningar.
Sen blev det en äkta "den-fulla-och-jobbiga-kompisen-som-måste-följa-med-hem-och-sova-för hon-har-ingen-annan-stans-att-sova-stämningen" när jag pg.a av brist på övernattningsställen fick följa med Majsan och hennes ragg hem till honom. Efter att ha tjatat om fyllekäk så kände sig nog killen tillslut tvungen till att bjuda på något. Det blev hans infrysta lasange som han hade tillagat alldeles själv.
Där satt jag och de två parningsobjekten i ett ungkarlskök med en diskhög på 2 meter. Och bara jag åt. Dom satt och stirrande på mej som om jag vore ett djur i en bur. "Ta en kaka också om du vill" säger killen och sträcker fram en burk med kakor framför nosen på mej efter att jag har svullat i mig en lasangehög stor nog att två fullvuxna karlar kunnat dela på den. Jag säger nej först. Men sen tar jag två kakor, tackar för den godaste lasangen jag ätit på länge och går och lägger mig och somnar som en stock.
Så fisförnäm och fin i kanten som jag är.
image667

Och rätt låt vann melodifestivlen denna kväll också! Go Perelli! Och Go vattenpipa!

Jag la mig framför tvn och kollade på en repris från debatt när jag kom hem imorse. Intressant diskussion om modebloggar bl.a.
Fan jag hade ingen aning om att det fanns nån "blondinbella" som lyckats med bedriften att bli miljonär på sin blogg. Helt sjukt. Och pengarna hon tjänar shoppar hon bara för. Så tipsar hon om olika grejer på sin blogg då och då. Ett eget företag har hon startat.
Personligen tycker jag att själva grejen debatten handlade om, att unga tjejer kan känna sig otillräkliga och stressade av att se alla modeförebilder och deras bloggar var jävligt kul att kolla på. Själv bryr jag mig inte särskilt mkt. Det enda jag störde mig på som faan är att hon blivit rik på sin blogg. Jag va inne och kika. Och det var verkligen inget att ha...Hade förväntat mig värsta bästa bloggen. Men det va som alla andra bloggar. Mkt personligt och hitta inte alls mkt mode tips och sånt. Bara livet ur ännu en bortskämd sthlmstjej som hänger med bakåtslick och dricker chai latte 7 ggr om dan. Och som får en spontan present av sin mamma i form av 2 diornagellack medan hennes farsa drar till Alperna på affärsresa. Vem villl läsa det?
Usch jag blir så avis, hur stor är chansen att en 17 årig unge går och blir rik på sånt pjosk. Burrrr. Det ska va svårare än så.

Såååå......Jag tänkte här och med inviga min nya blogg. Den ska bli motsatsen till blondinbellas.
Medan hennes slogan är "Driven och målmedveten tjej som bor i innerstan vars största intresse är att shoppa dyrt..." Ska min bli  "Arbetslös tjej som väntar och ser vad som sker och som försöker få det att gå ihop på bästa sätt" Känns som om lite fler kan indentifiera sig med den typen av blogg. Men miljonär, det lär jag ju inte bli!

Haha, skämt o sido. Jag sa ju att jag va rastlös(!)

image671Tjollavippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0