Reality

Idag har jag verkligen levt upp till den dokusåpanörd jag är! Har suttit och kollat allt jag missat på webbtv. Och nu har jag suttit och kollat alla aktuella avsnitt på tv. Jag är ingen tvnörd på så sett att jag kollar alla dessa kriminalserier (som bara blir fler och fler) och andra dramaserier. Nä, den enda jag följer är Seinfeld. Realityserier däremot, är något jag avgudar! Det finns inget bättre än bonde söker fru, ensam mamma söker, paradise hotel, mammas pojkar, the hills...m.m! Såg just paradise hotel och shit vad spännand det är! Sitter med en lättare hjärtinfarkt varje parcermoni.
OCH. Jag är till och med sådan nörd att jag hittat en sjuk likhet mellan en person från the hills och en deltagare i mammas pojkar..Dom är mer lika i verkligheten!


Usch jag hatar mig själv för det här. Så otroligt nördigt. Men jag var tvungen.
Men jag är inte så ensam om att bli smått hysterisk över alla serier. Idag och många andra gånger sitter jag som i ett smsmaraton med Eva och Emelie för att ventilera åsikter om alla deltgare i vad det nu kan vara. I dagens final i mammas pojkar lät det bl.a "vilka jäkla pedofiler!" "Jag dör om han väljer henne" "Sämsta finalen!"
Man kan ju undra om vi har några värdiga liv ibland..

En annan grej. Jag kom på att jag har en sån spray som man kan spraya i ansiktet om man sitter mycket framför datorn. Sån som skyddar huden mot allt statiskt damm. Fick den av Jennifer en dag innan jag sa upp mig från mitt förra jobb som gav mig massa konstiga utslag i ansiktet. Så den undsättningen kom lite sent. Men så kom jag på att jag kunde ha nytta av den de gångerna jag är på norman och assisterar lite. Kände mig måttligt stolt över att den äntligen kom till användning. Tills jag kom på den lilla detaljen att jag alltid sitter framför datorn när jag är hemma också! Tror det kan ligga en omedveten förnekelse över detta..Haha. Så nu kommer nog den lilla clarinsflaskan att ta slut. Jag ser framför mig, jag går upp på morgonen, borstar tänderna och sprutar på lite skyddande spray i ansiktet för att sedan sätta mig framför datorn..resten av dagen. Så tragiskt!

Över till annat mindre ångestframkallande. Igår gick jag och Danne en sväng på stan och handlade julklappar. Jag har skrivit en lista på allt jag ska handla till alla. Så jag inte svävar iväg och handlar så myckte som jag egenlitgen skulle vilja handla. Mamma har ju börjat inreda sovrummet i lite newport stil. Och jag hittade värsta kapen på chili! Två kuddar i riktig new england stil för enbart 260 kr. En röd med en stjärna på och en blå med texten newport på.  Katsching! Sen fick mormor den parfym hon alltid önskat sig efter första julen jag gav henne den. Vaniljdoften från yves rocher och tillhörande produkter till den i en liten presentförpackning. Nu är jag snart klar. Bara en liten sväng imorn också. Så skönt att få det avklarat!  

Sen blir det idolfinal hos Emelie imorn kväll. Hon ska bjuda på mat. Ska bli spännande att se vad det blir. Emelie är ju lite av ett proffs i köket! Jag står för vinet och jag tänkte att hidden rock får bli mitt försök till att värva henne till det röda vinets sida. Kan ju inte misslyckas med detta förträffliga vin!
På tal om fredag och mat. Danne är så duktig! Jag har haft tur. Tänk om jag träffat nån som hatar matlagning lika mycket som jag..Vi hade svultit ihjäl! Sparris älskar jag och det är rätt konstigt att vi aldrig handlat det förut. Men förra veckan gjorde vi det och det blev en succé!

Avslutningvis, vill ja efter detta resultat av fenomenet "skriva av sig" visa en bild på vad jag och Sandra sysslade med på jobbet i måndags. Vi slog in 124 julklappar till Kolmårdens alla anställda (har typ 40 st kvar) Vad vi garva åt resultatet. Ser ut som nån sorts labbsal av nåt slag med alla silverpaket. Resväskor är vad vi kolmårdare får i julklapp. Snacka om att jag hade kronisk värk i korsryggen dagen efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0