Pistolskott

Hej! Snart ska jag springa till bussen. Men först måste jag berätta om en lite rolig grej som hände igår morse. Jag vaknar med ett ryck av något som kan liknas med ett pistolskott. Jag blir livrädd och hjärtat dunkar som bara den. Jag ligger blixtstilla och bara väntar på att någon ska dyka upp i hallen. Då hör jag ännu ett ljud, det låter som att nåt ramlar ner och går sönder i köket. I det här läget är jag helt säker på att någon är i lägenheten. Danne hade åkt till jobbet för någon timme sedan så det kan inte vara han. Jag skickar iväg ett sms till Danne om att jag är livrädd och att jag hört ett pistolskott.
Jag går till och med så långt att jag lyfter på täcket för att se om jag är träffad! Ni vet man har ju hört att smärtan inte behöver komma på en gång...
Aja, jag vågar inte gå upp och jag får tillbaka ett sms från Danne att det säkert var brevbäraren. Efter 45 min somnar jag om och när jag vaknar lite lugnare efter 2 timmar går jag upp. Ingen post...Men jag orkar inte grubbla mer på den saken.
Senare på kvällen kommer Danne hem och vi ska börja laga vår fläskfilé, varpå Danne öppnar en lucka till ett skåp i köket och säger, "vafan är det här?!" Då ligger det en lång korv av pizzadeg i skåpet. Degen har alltså jäst och skjutits ur den runda förpackninen den låg i. Lite jag garva!
Den jävla degen skrämde livet ur mig!
Usch alltså jag lovar er det var längesen jag var så rädd. Mitt liv passerade revy pg.a av den där degen!

Aja nu ska jag som sagt snart till bussen. Ska jobba. Sen blir det advent hemma den här helgen också. Hade hoppats på att kunna gå till otten ikväll. Lät himla kul med college tema! Menmen.
 
Kolla jag gjorde en kudde av en gammal tröja jag aldrig använt sist jag var hemma=))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0