Phuket Thailand

Hej Allihopa!

Nu befinner vi oss pa andra sidan jordklotet!
Vi har det jattebra...Ar nu inne pa var andra dag pa Phuket i Patong. Sover pa ett hotell 2 min fran stranden och har nara till "statusgatan" bunglan road.
 
Flygresan gick jattebra och vi lyckades sova iaf nagra timmar. Va ju tvugna att va vakna nar maten rullades fram...vilka vrak vi var..haha! En rolig grej var att vi hade norra europas jobbigaste/gnalligaste tant till hoger om oss som tog massa mat av matvagnarna i farten och fragade alla flygvardinnor massa fragor hela tiden, bla vilket flygbolag hon akte med efter att vi landat i helsingfors, som om det hade andrats. Och gnallde pa att det droppa fran luftkonditioneringen...haha, danne blev sa trott och irriterad pa henne!

An sa lange har vi bara strosat omkring pa alla gator me marknader, solat, badat och atit mackor me tornfisksallad. (sjuuukt goda).
Idag tog vi en 15 minuters trip till karon beach. Det var en jattelang och fin strand.
Maten vi atit hitills har vart jattegod. Har inte stott pa nat osmakligt an sa lange! At en jattegod sallad forsta dagen har. Alskar att dom har massa frukt i alla sallader. Och russin i den jag at ocksa...namnam!
Rakade dock precis nyss hava i mig en smoothie med massa krossad is i...oops. Far se om magen hanger me...

Imorn har vi bokat buss och bat till koh samui dit vi ska for att sedan direkt ta oss till koh tao dar vi ska stanna en vecka ungefar. Tar 5 timmar me minibuss och aker halv 8 pa morgonen...men det ska vi nog klara oss igenom. Bara Danne som fruktar att han ska behova utsta den langa farden utan mat och toapauser. Men jag lugna honom och sa att vi kunde kopa med oss macka fran subway ikvall o lagga i kylen sa har han sin frukost...
Det ar sa konstigt, jag ar typ aldrig hungrig och har fortfarande inte utfort nr. 2. Medan Danne ar precis tvart om. Ater och bajsar hela tiden..haha!
Jag har smorjt in mig sa in i norden sa har inte brant mig nat. Har bara fat en fin ljusbrun farg...Ska fortsatta med spf 20 den forsta veckan sa det inte slutar med kraftbranna som jag sa manga andra ganger rakat ut for.

Ingen big spending an sa lange. Har gjort en farsaljare pa stranden glad nar jag igar kopte ett fint overkast i siden. Pruta ner det fran 2500 baht till 600...Alltsa 120 kr istallet for 500! Imponerande huh!?..haha.
Sen har vi kopt armband och tva dryga nyckelringar.

Inga bilder an men det kommer! Fattar inte hur man ska gora har.

Ha det sa skont i ovadret som ar pa vag enligt aftonbladet ;p

Puss och Kram /Lina & Daniel

Kommentarer
Postat av: amalia

Hej godingar. sååå härligt ni verkar ha det. inte alls avis... här är det bara 0 gradigt och det har kmt snö.. blä! Ha det super mys. kram.

2009-02-10 @ 11:57:41
Postat av: Eva

Hej snyggingar ;) Jag kommer följa bloggen så mycket bilder hoppas jag på (helst naket) ;) Här är det kallt och blött, händer väl inte så värst mycket men har en sak att säga dig sen Lina när du kommer hem ;) Jag längtar redan. Då får det bli en hederlig kväll i krokek som på den gamla goda tiden tycker jag ;)



Pusspuss

2009-02-10 @ 19:26:33
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: Tessi

Heeej gumman! Hoppas ni har det toppen..man är juh lite avis alltså ;P hehe..



Ha det bra!

Puss o kram/// Tessi

2009-02-10 @ 21:05:51
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: moa

Hoppas ni har det sjuukt bra!! det suger här hemma :-) kram Moa

2009-02-11 @ 23:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0