Mobäjlbildäre

Tjabba tjena hallå!

vi säger så....
haha närå

Hej alla trogna läsare (ni 2) sort of..!

Här sitter nu jag och min man i en mörk lägenhet med tusen tända ljus, efter en mysig kväll på stan (borde gå ut i dagsljuset oftare, för nu är ju faktiskt kvällarna sjukt ljusa)
Mycket romantiskt, bortsätt från att han nu sitter och kör nåt mördarspel på playstation och jag sitter här och nördar mig...=/
Vi va på Black lion in och åt. Vädret tillät oss att sitta ute, efter att ha suttit inne hela dagen blev jag rätt snopen över att det va rätt varmt ute trots att det va mulet...Naajs.


I helgen jobbade jag igen. Dock bara korta pass. I söndags begav jag mig till strandvägen för att närvara på grillfest hos en chef på hotellet. Litet intro inför sommaren typ. Det va trevligt och maten va gooood. Vi började kvällen med en femkamp. Jag sög i alla grenar utom den sista, då jag vann i kubb! Men maten va ändå höjdpunkten, hotellet hade lagat allt förutom köttet då, så fanns det största brieosten också! Där va min kväll räddad ;p
Hade kul med Julia och Annie. Dom skratta ju iof mest åt mig efter att jag berättat om min "sällskapsrese-vink" jag gjorde på Koh Tao i Thailand. Den jag gjorde åt fiskaren när vi åkte förbi honom i vattenskotern och trasslade in oss i han fikselina och han va fly förbannad och stog och skrek och vifta med armarna och jag ba: "hejhej! vinkvink*"  Den vinken återkom fler gånger under kvällen tätt följd av asgarv. Inte ens jag har tänkt på hur mycket sällkapsresan det va över den vinken. Haha!

Dagarna innan helgen var Eva förbi och pratade ut om sitt dramatiska liv. Om hur hon blev lämnad mitt inne i Finspång city av sin vän för en pojke. Där satt hon på en sten mitt i ingen mans land helt själv, och räddarna i nöden blir skräckinjagande sant två turkar i 30 års åldern som erbjuder sig att följa henne hem till dom så hon kan ladda sin mobil och kolla upp buss. Männsikan följer med och riskerar sitt liv! Men inget hände som tur var och flickkraken kom tillslut hem oskadd tidigt på morgonen.

Eva är lite av ett orginal!
Vi tog ett kort, och det fastställer hennes likhet med Whitney Port från The City!

Sjukt lika inte sant?

La in bilder från Dannes mobil. Man glömmer så lätt!
Kolla så han anstängt sig vid påsk för att ge mig ett oförglömligt "påskägg" (skokartong)
Det gick dock snabbare än väntat att äta upp. Precis som när man går på bio och köper en bautapåse godis så tror man att den ska räcka hela veckan, men när man endå äter upp allt i slutändan på en enda dag bara att man gör det i intervaller..haha!


Jag känner för att ha en hund att gå ut med nu när det börjar bli varmt, eller andra årstider också föresten. Jag känner alltid att jag ska ha en anledning till att gå ut, jag har liksom svårt för att gå ut och bara ta en promenad, det är ytterst sällan. Om jag hade en hund hade det vart både roligare och mysigare. Men vem orkar med det jobbet. Är ju som att skaffa barn. Skaffar nog aldrig hund. Danne vill ju ha en. Men han vill ha en ras som jag inte alls fattar varför någon skulle vilja ha. En sån här tråkig liten hund, jack russle terrier eller va det heter. En mycket oorginell hund om ni frågar mig. Om jag skulle ha en hund skulle jag vilja ha en långhårig chiuhaua, eller någon annan liten hund, för då är dom ju som valpar hela livet, och det är ju då dom är som sötast!
Dannes pappa och hans tjej har skaffat en hundvalp. Det va ett tag sen nu så antar att den inte är valp längre. Den växer jättefort. Den är helt lurvig! Som ett gossedjur. Men va som sagt ett tag sen jag såg den och det är en sån ras som blir skyhög och jättestor.

Bild från Dannes mobil

I onsdags va vi på Ikea. Köpte lite småsaker som föll mig i smaken. Och jag kunde äntligen göra om fönstret i köket.


Imorn ska jag jobba. Sen på torsdag blir det stundentskiva. Sen på fredag ska jag jobba igen. Och i helgen är jag ledig. Ska bli skönt at va ledig en helg

Kommentarer
Postat av: Tessie

Stumpan, nu är det varning på oss! Vi MÅSTE ses nästa vecka!!!!!! :))) Fika på stan!!!??? saknar dej.. Pusssss<3

2009-06-09 @ 23:03:15
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: Tessie

Onsdag då :) kl. 12.00 utanför H&M???? Puss<3

2009-06-09 @ 23:20:17
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: Eva

Okej erkänner att på den bilden va vi faktiskt riktigt lika :)

2009-06-09 @ 23:22:21
Postat av: Tessie

Aaadå, kl 1 blir bra :)) pusss<3

2009-06-10 @ 07:36:58
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Fan va kul att åka till IKEA, vill jag med!! Helt otrolig story med snälla turkar i Finsp... trodde jag aldrig haha :-) lite mer update nu Lina!

2009-06-10 @ 11:17:38
Postat av: Tessie

ok, men kl 12.00 vid H&M blir juh bra då :))



Puss<3

2009-06-11 @ 20:31:02
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: Tessie

Tja snygging! ;) Har bytt blogg nu så du vet :)



Händer nu då i Midsommar? Hos oss blir det nog fan lugnt iaf.. Pusspuss<3

2009-06-18 @ 23:45:58
URL: http://tessieikalivese-tessie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0