Den tråkiga verkligheten

Nu är man hemkommen till den tråkiga arbetslösa verkligheten. Och flagar av sin fina färg gör man också. Vaknar upp med en jobbig ångestkänsla varje morgon. Börjar bli orolig över att jag ska bli deprimerad igen som jag va ett tag förra året efter sommaren och allt jobbsökande som aldrig gav (ger) resultat.
Det som är mest jobbigt är inte och har inte varit pengabristen,  för jag är så fruktansvärt ekonomiskt (inte ironiskt utan faktiskt sant) utan det är att jag aldrig kan få flytta hemifrån som jag så gärna vill göra, och har längtat efter i 2 år nu.
Känns inte heller som jag lyckats pricka in min arbetslöshet på rätt ställe i världsekonomins årskurva...

Jag tycker att livet är så orättvist just nu, arbetsgivare som får in mitt cv kan inte fatta hur mycket jag skulle ge om jag fick ett jobb just nu, för det skulle betyda allt, dom fattar inte va dom går miste om. Jag skulle ju bli helt lyrisk om jag fick ett jobb (som inte innefattar telefonförsäljning eller restaurang)
Har man hållt på i ett år så kan man inte se annat en mörkt på framtiden. Usch

Men i lördags mådde jag allt bra när jag fick gå ut och partaja med mina kära kompisar. Efter att ha fått ett par glas för mycket av generösa tjejtjusare på palace så va det dags att stapla hemåt. Emelie kom då på att hon glömt att utlösa sin fisbomb hon hade haft med sig ut. Utan att utse offer för bomben tog vi tillfälle i akt att prova den i eget sällskap. Jag va först fram för att lukta på härligheten....och det brast direkt. Fyfan va jag garva, det lukta äggmök. Och Moa garva, hon garva inte lite heller. Och jag är mycket svag för smittsamma garv så jag garva ännu mer...slutade me att jag satt i skräddare på marken (drottninggatan kl 03.30) och skriker "sluuta garva Moa jag kissar på mig, jaaag kissaaar på miiig!!" Gick ju inte att sätta sig på ett mer knipvänligare sett i norra europas känsligaset spets-tights heller.
Sen hur asfalten såg ut under mig när jag rest mig upp är det bara för er att räkna ut.



 

Kommentarer
Postat av: Tessi

Tjaaa gumman! Var ni oxå ute i lördags.. vi med! :D Du, tänkte höra om du vill komma på min lilla födelsedagsfest den 16e maj?? Jag vet, jag är tidigt ute med att informera ;p haha.. Men men..

Får min doggie på måndag, så efter det kan vi ses om du har tid??? Puss å Puss :D

2009-03-18 @ 16:31:30
URL: http://schappe.blogg.se/
Postat av: Tessi

Hahaha.. eller hur! Dom är j*vligt snygga! ;) snyggt när man är blond!

Jaa, vad kul att du vill komma den 16e :D

Jo, jag hör av mej när hunden har kommit hem och så.. så sesvi då! :) Puss!

2009-03-18 @ 21:01:11
Postat av: Angelica

Åh, är den där klänningen från JC? Fleeeera år sen? Tycker mig känna igen den då jag har en kvar hemma i Övik :p

2009-04-21 @ 13:02:14
URL: http://dylikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0