~Smygfisen~

Yello!

I fredags var jag på Norman och jobbade. Det är ett roligt gäng som jobbar där så det känns jättrebra att komma dit och hjälpa till ibland.
Dock måste jag tänka efter lite mer om jag ska fortsätta gå hem på lunchen. Igår hade jag mina nya boots på mig och min nya stickade tröja. Jag svettades ihjäl!! Hela dagen var jag genomsvettig. Är det inte asvarmt ute för att vara i slutet av november..? Jag hade bara tröjan och en kavaj på mig och svettades ändå. Sen är det väl inte så jättesmart att ta på sig högklackat när man ska gå st:persgatan upp och ner 4 ggr. Stackars tossingar!
Svettutstyrseln. Tror det berodde på tröjan. Eftersom jag svettades som en gris inomhus också.
 
Sen tror jag att det blir att jag lämnar tillbaka den här nättoppen idag. Den känns lite för ambisiös. Eller den ser snyggare ut till shorts. Men orka vänta till våren.








Ja ja, hur blir det med pälshattarna i år då? Är det nåt man ska slänga på sig i år också kanske?

Jag tycker iaf det är jättefint om man hitter en snygg form, som jag gjorde på myrorna förra året.



Igår fylde farmor år. Hon har fått flytta till äldreboende nu. Vi var där och åt smörgåstårta.
Kära, kära farmor är så grym som pallar att gå igenom så mycket. Hon har haft det jobbigt en längre tid och nu har hon fått kapa av ena benet. Var på sjukhuset när hon låg där, det var inte roligt att se, hon såg så fruktansvärt skör ut. Hon vägde väl 36 kg. Farmor har alltid har varit en sjukt pigg dam med mycket humor. Hon kan till och med skratta när pappa drar till med "Ja lite sköna strumpor som du kan ha på foten" Hon var också den som introducerade "smygfisen" och "blygar'n" för mig och David. Minns en gång när hon var barnvakt och vi alla tre vaknar upp i sängen och märker att det är ett stor hål i lakanet, varpå hon säger "Men David, har du skitit hål i lakanet!"
Det jobbigaste nu är att hon alltid har sagt att hon aldrig någonsin skulle vilja hamna på äldreboende. Att hon hellre gick bort innan den dagen kom. Och nu sitter hon där i sin rullstol och jag kan se vad hon tänker. Men hon håller humöret uppe och har fortfarande sina små skämt som hon drar. I går fick vi reda på att benet inte har läkt ordentligt så idag ska hon till sjukhuset igen och kapa av ännu mer av benet. Tycker så fruktansvärt synd om henne!
I fredags var jag i hennes gamla lägenhet för att ta hand om saker som jag kanske vill ha som hon inte kan ha med sig till äldreboendet. Det fanns jättemycket fina grejer. Jag tog med mig en telefunken, några förvaringsboxar, armband och ringar som jag kommer ihåg att hon har haft sen vi var små, fågeltavlor (hon älskar småfåglar) , en porslinsskål och en blus jag hade på mig igår när jag var ute. Jättefin var den. 
Lilla älskade farmor! Tänker på dig varje dag!


Som sagt var jag ute igår. Jag kände att jag var tvungen med tanke på att jag jobbar de 2 kommande helgerna.
Jag hängde på Maggis och hennes jobbarkompisar på fest. Sen blev det Hugo och Otten. Jag sejfade inte dirkekt kvällen till ära utan drack bacardi och vin hela kvällen. Men förutom att jag säkert snacka hål i huvudet på folk jag aldrig träffat förut så blev det en bra kväll på krogen.
Kvällen i bilder.


Långt inlägg. Nu får det vara bra!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Tessie

Gums.. vi måste ta och dra ut snart tycker jag ;) jag hade askul i lördags ;)



Kanske ta en fika nästa vecka???? :)) Puss

2009-11-24 @ 17:37:11
URL: http://mystripperheeels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0