Webcam

Hur en webbcam förändrade ett liv.

Så här ser man ut när man för första gången på 8 år ser sig själv röra sig i en webbkamera. Man är så jävla imponerad!
Sedan sammlas merparten av familjemedlemmarna som ett gäng nyfikna apor framför datorn. Mammas söta ansikte blev suddigt. Bäst så kanske. Någon personlig intigritet måste man ju få ha kvar!

Sen börjar posandet

Pose!


Jag flyttar 1 Maj!
Jag är såå glaaad! =D

Det blir typ bloggmaraton på jobbet vissa dagar när det inte är så mycket att göra. Idag läste jag ett inlägg i Michaela Fornis blogg och annars är jag väl inte sådär upp över öronen förtjust i alla hennes "ljupa" inlägg om kärlek, även om jag tycker det är bra. Jag är ingen romantiker direkt om man säger så. Men när man läser saker som detta så förstår man varför hon fått en bok utgiven. Vem känner inte igen sig i det här? Jag gört iaf! Bra skrivet!

Citat"
Har ni någon gång varit med någon med vetskapen om att det bara är för stunden? Det är en speciell känsla. Att ligga i någons armar och veta att det inte kommer att vara för alltid. En sommarflirt eller någon man träffar på mormors landställe. En blick på ett dansgolv ett one night stand. När man vet att det är sista gången.


Så bitterljuv blir en sådan tid. Du passar på att njuta fullt ut eftersom du inte vet när det tar slut men du kan inte riktigt slappna av när du vet att du inte kommer ligga i den famnen resten av ditt liv. Du kanske inte ens ligger där imorgon.


Jag minns exakt den känslan men inser hur svår den är att beskriva. Jag kommer ihåg när jag vaknade av att solen värmde upp sängen med två koppar te och ett askfat bredvid. Dagg och fåglar som kvittrade. Jag drog mina fingrar över hans bröstkorg tills sängen blev för varm och jag gick utan att säga hej då. Han var inte mannen i mitt liv men ändå kunde jag inte sluta låta mina fingertoppar trippa över hans mage.


Jag låg i sängen en kväll och skulle somna när jag vände mig om och tittade på min älskade som låg bredvid och just i det ögonblicket insåg jag – det här blir min sista natt i denna säng. Jag flätade mina händer i hans och lät hans läppar röra mina trots att jag visste att när jag går imorgon så kommer jag aldrig mer att komma tillbaka.


Det kändes ibland sorgligt då och det känns ibland sorgligt nu. Men jag minns varenda andetag. Jag minns formen på händerna och exakt hur leendet såg ut, jag glömmer inte någon som varit nära. Det var vackert och sorgligt på samma gång, så många gånger. Personer."

I denna mening kan jag väl erkänna att jag någonstans i min lilla kropp gjort utrymme för lite romantik och skörhet. 

Puss och Kram!

P.s Gjorde jag något olagligt nu?


Kommentarer
Postat av: Tessie

Väldigt poetiskt oc vackert gumman! :)



Ska vi fika i veckan btw????? :D



Pusss

2010-04-12 @ 01:01:59
URL: http://mystripperheeels.blogg.se/
Postat av: Tessie

Tackar :D ja, jag vet.. det är dösvårt, satt i sådär 4 timmar med min :/ blää.. höll på att slita mitt hår! Nu ska jag fan ha den där ett bra tag framöver ;p



Vad kul att du fick lägnheten då :)) inflyttningsfest sen eller?? ;)))) Japp imorgon då??? vilken tid kan du??? Pusss

2010-04-12 @ 13:33:11
URL: http://mystripperheeels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0