Jag älskar julen!

Dagen innan jag skulle hem till krokek i veckan så kände jag en riktig längtan efter att få komma hem. För jag kallar det fortfarande mitt hem. Men det blir verkligen en annan sak när man flyttat till eget. Man får ett helikopter-perspektiv på nåt sätt. Uppskattar det mer. Och jag blir nästan sentimental för det är sådan nostalgi. Det är så mycket minnen överallt både ute och inne när man vistats där större delen av sitt liv.

Och så är det så mycket juligare hemma! Att åka ut till kolmårdsskogarna och mammas mysigt pyntade hem är verkligen en rening för själen. Känns dock konstigt att kliva in i ett tomt rum som förut var ens flickrum. Jag har ju bott där hela mitt liv tills nu...

Den här soffan ska snart ersättas av en ny, större. Va därför tvungen att föreviga minnet på bild.

Jag pyntade granen själv i år. En riktig Musse Pigg-gran som vi brukar säga!
Mammas kökstomte är lite läskig tycker jag..

Härlig dag i förrgår som började med julklappsshopping, sedan mc donalds-hämt, julkappsinslagning på golvet och sedan body-pump för att städa upp efter mitt oansvariga beteende. Idag ska jag ut och vet inte om jag kommer kunna ta ett enda danssteg pga av träningsvärk.
Trodde ni det va pepparkakor ni såg i skålen trodde ni fel. Friterade osthjärtan ersätter äckliga pepparkakor;)
Min stringhylla börjar bli propp! Men vafan! Ett toppmodernt, avskalat och rymligt hem kan jag skaffa när jag har hus, gifter mig o får barn..Tills dess kör jag så mycket retro jag bara kan!

Mina ljusslingor jag köpte i thailand satt uppe i sommras med. Men kommer lite mer till sin rätt nu på julen.

Kommentarer
Postat av: vad är gult och finns inuti ett ägg? ove törnqvist

fint du har fått det!! ses snart miss u*

2010-12-20 @ 00:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0