Frullelicious

Hej hej hej hej

Just nu sitter jag och kollar på lets dance, typ halvt berusad efter tre glas vin och 2 yatzy omgångar hos Dannes mamma med Dannes mamma, Danne, Dennis och Amaila. Alla satt helt lyriska och skrek medans jag som inte kört yatzi nångång i min oambitiösa barndom satt som en fågelholk och undra vad alla skrek om. Ungefär. 
Idag har Bobas varit ledig så vi har ätit gemensam frukost och gått en promenad runt strömmen. Skönaste med att gå promenader nu är att komma hem. Så skönt att komma in i värmen och sätta på kaffe och tända ljus när man varit ute och gått i den så kallade sibiriska vinden.

När båda är lediga är det frukost tillsammans som gäller och obligatoriskt med ägg och ibland bakar vi scones också. Nam Nam!

Bilder från en gemensam frukost i sommras. Danne tyckte det var jätteskoj när jag drog fram mobilen och lekte paparazzi. Han kände sig som en riktig superstjärna.


Och Emelie och Maggis har varit på badhuset idag. Fy vad snuskit! Jag skulle aldrig sätta min fot där inne. Det är en av mina värsta fobier. Trassla in sig i mörka hår i poolerna, trampa på oidentifierade objekt på poolbotten och blöta mackbitar i omklädningrummen. Näe. Skulle enbart gå med på det om jag på nåt sätt skulle komma undan med att ha nån slags heltäckande rymddräkt på mig. 

Igår jobbade jag. Höll på att frysa ihjäl! Var rätt mycket folk men endå inte supermycket att göra. Jag och Sandra sysselsatte oss med att snacka gojja. Hon råkade exempelvis avslöja att det är en lite flicka som befinner sig i maggen. Skulle egentligen väntat på det avslöjandet till nästa vecka då vi ska ta en svängom på stan och shoppa babykläder. Men det blev lite för svårt att prata om sortimentet på barnavdelningarna utan att försäga sig.
När jag kom hem blev det bio med Danne, John och Wista med respektive. Såg avatar. Den va rätt bra. Hade fint budskap. Jag grät 3 gånger.
 
Nu kom Eve hit. Hon kom hit istället för att gå på fest! Bäst att ta vara på situationen! Sällsynt som sjutton.
Hon släppte precis en bomb. Hon ska till badhuset imorn. Va tar det till folk! Är dom från vettet!? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0