Rensning!

Hej småfisar!

Jag huuungrar ihjääääl. I väntan på mat sitter jag och känner doften av entrecote och klyftpotatis!
Idag inventerade jag och Sofie...Again! Att inventerar en gång i månaden ger en lätt känsla av att det här gjorde vi ju nyss! Känns så oerhört omotiverande.
Men det går snabbare och snabbare för varje gång! Vi får in snitsen..

Den här veckan har jag och mamma rensat alla hennes garderober. Vi är inne på tredje dagen och än så länge har det blitt 5 fulla sopsäckar! Detta måste göras för att bl.a få plats med allt nytt som hänger över allt i hela huset. För i garderoberna ligger och hänger det kläder från forntiden som man kan ha när "man gått ner i vikt eller om det nångång i framtiden skulle bli inne igen". Jag undrar hur många gånger jag har skrikit "SLÄNG!" den här veckan..
Slänga ska vi i och för sig inte göra för det ska skänkas till Estland troligtvis. Jag sa att dom lätt kommer kunna klä hela Tallin så långt. En fjärdedel av allt har ju prislappen på fortfarande, "ja allt det har jag köpt för halva reapriset" Det blir tydligen så när man arbetar på Kappahl...Jag räknade ihop allt vi hittat med prislapp på och summan var inte så förskräcklig som jag hade befarat. Men så har vi ju saker uppe på vinden oxå...still to go!
Trots att det inneburit ganska lite rensning av mina egna kläder så känns detta också som en rensing av själen. Gud så jag har gått och stört mig på all denna skit i alla dessa år! Haha. Men mycket guldklimpar hittar man i farten. Har klippt sönder 3 nya jeansshorts och två jeanskjolar. Hög midja, of course. Sen en massa basic-linnen till träning m.m och lite linneplagg. Som man hört ska vara "såå rätt" i vår. Får se hur det blir med den saken.
Jag i mitt rum. Med osmakliga rosor som hänger vid spegeln. Fick en gång i tiden för mig att spara vardena ros jag gjort mig förtjänt av och här hänger nu allt från rosen man fick av första ragget som köpt det av en zigenarkvinna med blinkande neonföremål i munnen till förlåtbukett av Eva som fått dåligt samvete för sitt fullspäckade schema.
Och furuhyllan ska vi inte tala om.

Tur att man ska flytta till eget snart! Trodde ni aldrig va! Äntligen ska jag få bli "indipendent women"! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0