Dör rea-döden

Vilken effektiv dag det här har varit!
Har varit ledig och började dagen med att pinna bort till Jennifer (i världens största halsduk, som resulterade i
årets värsta eftersvettningar när jag kom fram) För fy satan vad varmt det var ute helt plötsligt! Luften stod typ still.
Väl hos Jenta iaf så fick jag frukost. Jag såg ner lite på Jennifers macka och sa att den såg väldigt svensk ut, d.vs lite småtråkig och mainstream..
Sen ringde den efterlängtade leverantören som skulle leverera soffan till Jennifer och Nicke. Så jag gjorde det jag va där för att göra, höll upp några dörrar när Jennifer och DHL gubben lyfte upp soffan..:p

Sen var det dags för ytterligare en svettattack när jag begav mig bort mot Hageby och inne i provhytten på MQ fastnade sådär snyggt med armarna uppsträckta som man kan göra när man ska ta av sig ett plagg som är något för litet i storlek, eller om man, som i mitt fall har sjuka svettingar så att tyget klistrar sig fast mot huden som limm..Så tur var väl det att Moa fanns där som en hjälpande hand! Vilken syn hon måste fått..Först höra ett lite halvdesperat skrik inifrån provhytterna, och sen när man öppnar står det en person i en sådan skev position...
I övrigt kan man väl säga att vi hade en sjukt soft dag i "världens centrum" Vi lalla omkring och fyndade. Eller jag va väl den som gick lös..Köpte en skinnväska på jobbet som hade kostat 1100 för typ 300. Sen rullade det bara på och slutade med att jag kom hem med bl.a två klänningar för sammanlagt 220 riksdaler.

Denna klänning hittade jag på MQ. Hade kostat 500 men så var det 70%. Så hade ju känts dumt att inte passa på!

Och den här urtjusiga klänningen fyndade jag på HM för otroliga 75 kr!

Konstigt att det alltid blir allt eller inget när man shoppar. Oftast är det så för mig iaf. Men känner mig väldigt nöjd. Tur att jag inte spontanköpte den här undulaten som Moa tyckte skulle matcha fint med min inredning i köket. Det kändes en aning känslokallt och diskriminerande att köpa ett djur enbart som en inredningsdetalj.
Så jag avstyrde det hela..;)

Sen tog vi en paus och åt världens centrums bästa sushi! Jag glömmer jämt vad stället heter men befinner ni er i Hageby centrum ska ni definitivt prova sushin på nedre plan. Grym thaimat har dom också!

När jag kom hem begav jag mig till gymmet och körde bodypump. Kände mig förvånansvärt pigg efteråt så jag och Ebba stannade kvar för en omgång zumba efter det. Tycker inte att det är så värst kul. Men bästa inslaget är ju självklart Bollywooddansen! Den är så kul att det blir värt besväret! (d.vs stå och skaka på tuttar och lår på ett väldigt tafatt och osexigt sätt i otackt till musiken) Mina visioner om att jag är rätt bra på dans och lär mig ganska fort går i spillror på en hundradels sekund så fort passet sätter igång!

Sen är jag faktsikt ledig imorn och i helgen också! Och jag har minnsan sett till att det inte blir några oeffektiva soffsittar dagar nu. Som jag annars kan vara så bra på!
Imorn kommer Tessi hit på lite förmiddagsfika, denna gång utan sötfisen Milo, som säkert hellre är med mormor än att höra på vårat ointressanta tjatter.
Sen bär det av till Jennifer nr.2 på kvällen där det vankas fredagsmys i världsklass.
På lördag har jag bokat bord på rastaurang Sangria som tydligen ska ha ett helt ok utbud av tapas. Så där ska jag och Ebba grisa låss in på småtimmarna!
Och på söndag kommer min käre vän Anna hit, och hon ska få göra det hon är så bra på, att hjälpa mig rensa garderoben, så allt nytt jag har köpt får plats och slipper hänga över kökstolsryggarna..typ. Sen är väl tanken att allt ska slängas ner i källaren och dels användas på Annas klädbytarkväll och dels säljas på himmelstalund i sommar.
På söndagkvällen blir det sedan bio med Moa och efterlängtade Amerikan pie the reunion!

Fullspäckad ledighet, precis som det ska va! ;)
Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0